خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد

 کشف ۲ فقره زمین خواری در همدان

همدان-فرمانده انتظامی استان همدان از کشف دو فقره زمین خواری در همدان با ارزش ۲۷۸ میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۷۸۹۰
|
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
 کشف ۲ فقره زمین خواری در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سلمان امیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان همدان در پی اطلاع از دو فقره زمین خواری در شهر همدان، با هماهنگی مقامات قضائی و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نسبت به بررسی موضوع اقدام که مشخص شد متصرفان در اراضی ملی دست برده و یک هزار و ۴۰۰ مترمربع در یک نقطه و ۷۸۱ متر مربع در نقطه دیگر را تصرف کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: متصرفان در این مناطق اقدام به تراسبندی، غرس اشجار، نصب تانکرآب، فنس کشی و شخم زمین‌ها کرده که با بررسی‌های انجام شده و تطبیق نقشه‌های موجود، ملک مورد نظر که جزء اراضی ملی و از اراضی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بوده پس از قلع و قمع اعیانی احداثی از آن‌ها رفع تصرف شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان بیان داشت: در مجموع دو فقره زمین‌خواری به متراژ ۲ هزار و ۱۸۱ متر مربع با ارزش ۲۷۸ میلیارد ریال کشف که در این رابطه دو نفر دستگیر و اقدامات قانونی در این خصوص انجام و محکوم به پرداخت جریمه شدند.

*کشف ۲۶ تن ذرت قاچاق در شهرستان بهار

وی گفت: در راستای برخورد با قاچاق کالا، ماموران انتظامی شهرستان بهار در پایش و کنترل محور‌های مواصلاتی یک دستگاه تریلر حامل بار ذرت را برای بررسی متوقف کردند.

سردار امیری افزود: در بازرسی از این خودرو، ۲۶ تن ذرت فاقد مجوز و خارج از شبکه توزیع کشف و یک متهم در این خصوص دستگیر که با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با بیان این که کارشناسان ارزش این محموله را ۱۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند، بیان داشت: پلیس اجازه نخواهد داد سودجویان کالا برای رسیدن به اهداف خود امنیت اقتصادی را خدشه دار کنند و از مردم نیز انتظار می‌رود در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را در اسرع وقت از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

*کشف ۶۵ کیلوگرم تریاک

جانشین انتظامی استان همدان نیز در ادامه گفت: در پی تلاش‌های اطلاعاتی کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان بر روی یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر مشخص شد، اعضای این باند قصد دارند یک محموله تریاک را از استان‌های جنوبی به استان همدان منتقل کنند.

سرهنگ رضا زارعی افزود: با همکاری ماموران انتظامی شهرستان فامنین در یک اقدام ضربتی، کامیون متهم در محور ساوه - همدان متوقف و در بازرسی از آن، ۶۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و یک متهم نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

جانشین انتظامی استان همدان گفت: شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را در زمینه مواد مخدر و قاچاق کالا با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات